Descoperă 5 metode eficiente de relaxare, acasă

În momentele în care stresul nu-ți dă pace, este important să cunoști câteva metode de relaxare, pe care să le poți pune în aplicare chiar la tine acasă. Astfel, vei scăpa de gândurile și sentimentele negative și, în același timp, te vei simți mai liniștit. Așa că îți venim în ajutor și îți prezentăm cinci metode de relaxare pe care le poți încerca oricând!

Pregătește-ți o baie caldă

De multe ori, o baie fierbinte poate fi una dintre cele mai bune și rapide modalități de relaxare, mai ales după o zi obositoare. Apa fierbinte are un efect calmant și va contribui rapid la relaxarea tuturor mușchilor. Însă, dacă vrei să te bucuri cu adevărat de efectul relaxant al unei băi fierbinți, este important să lași deoparte gândurile care te presează și să încerci să îți găsești liniștea pentru câteva momente. 

Dacă îți simți spatele încordat după orele petrecute pe scaunul de la birou, o baie fierbinte poate fi o modalitate excelentă de relaxare a zonei lombare și a zonei cervicale. În plus, băile calde reduc tensiunea arterială și stimulează sistemul circulator. De asemenea, dacă vei folosi diferite săruri de baie sau uleiuri esențiale și vei asculta muzică liniștitoare, chiar te vei bucura de o experiență confortabilă.

Practică meditația de scurtă durată

După o zi agitată și zgomotoasă, cu siguranță ai nevoie de câteva clipe de liniște, așa că poți încerca să practici, acasă, meditația de scurtă durată. Tot ce trebuie să faci este să găsești un loc liniștit și primitor, potrivit pentru a-ți limpezi mintea. Așază-te într-o poziție comodă, închide ochii și concentrează-te asupra respirației: inspiră adânc timp de 3 secunde, ține aerul în piept 5 secunde, apoi expiră ușor, treptat, până când elimini aerul din plămâni. Repetă acest lucru de 3-4 ori, până când simți că bătăile inimii s-au calmat. Meditația poate fi de scurtă durată, în jur de 5-10 minute, însă, poate avea efecte îndelungate.

Ascultă muzică de relaxare

Dacă vrei să scapi de stres, poți asculta muzică de relaxare, în timp ce te odihnești pe canapea. Caută playlisturi cu muzică de relaxare pe Youtube, folosind diferite sintagme, cum ar fi „muzică antistres”, „muzică relaxantă”, „muzică pentru meditație” sau „muzică de liniștire a minții”. De asemenea, poți opta și pentru piese din cultura amerindiană peruană, care cuprind sunete de flaut și nai, dar și sunete din natură. 

O altă soluție poate fi folosirea unor aplicații speciale cu sunete de relaxare- sunetul ploii, al valurilor sau cântecul greierilor- pe care le poți asculta oricând, chiar și atunci când suferi de insomnie.

Bucură-te de beneficiile aromaterapiei

Stările de anxietate sau de insomnie pot fi ameliorate prin intermediul aromaterapiei, așa că poți încerca această formă de terapie și în momentele în care îți dorești să te relaxezi. Aromaterapia se bazează pe utilizarea uleiurilor esențiale, extrase din plante. Aceste uleiuri pot fi inhalate, așa că îți recomandăm, în acest sens, folosirea unui difuzor care ajută la vaporizarea aromelor în aerul din încăpere. De asemenea, poți folosi uleiurile esențiale și pentru masajul anumitor zone ale corpului. Însă, înainte de a le aplica direct pe piele, îți recomandăm să le diluezi cu o cantitate mai mare de ulei simplu de masaj, ca să nu-ți provoace iritații.

Vei vedea că aromaterapia poate fi un bun ajutor în momentele de stres și anxietate și că te poate ajuta să te relaxezi și să dormi mai bine.

Gândește pozitiv

O altă tehnică de relaxare pe care o poți practica la tine acasă poate fi gândirea pozitivă. Aceasta nu se referă la dorințe, ci la momentele care îți oferă plăcere și care te ajută să te relaxezi. Spre exemplu, dacă te simți stresat, poți închide ochii și îți poți imagina un peisaj marin sau un răsărit de soare, sau orice alt lucru, care te ajută să te relaxezi. Dacă vrei să te simți ca și când ai fi într-o vacanță, poți urmări pe televizor o serie de imagini sugestive, care să te poarte cu gândul către o anumită destinație. Spre exemplu, noile modele de televizoare smart de la Carrefour sunt dotate cu funcția YouTube, pe care o poți folosi pentru a urmări, la o calitate HD, videoclipuri cu diferite peisaje sau clipuri de relaxare.

Dacă simți nevoia să te relaxezi acasă, poți încerca oricare dintre metodele propuse în acest articol. Însă, poți apela oricând și alte tipuri de terapii, cum ar fi yoga, reiki sau metoda Jacobson, care constă în relaxarea progresivă a musculaturii. Acestea te vor ajuta să reduci anxietatea, să elimini migrenele, să ai un somn profund și odihnitor și să reduci stresul.

Citeste si

Scrie un raspuns

Adresa de mail nu va fi publicata.